Skoltrött.

 

Agnes Lidbeck: Stackars små människor som

ständigt tvingas till nya aktiviteter av oss

vuxna

 
 
 
 
 
 
På måndagar är det balett
och man slutar alldeles genomsvett,
på tisdagar kör jag tennis.
inte heller nån sinekur precis.
 
 
Sen kommer onsdan med basketboll,
känner jag mig trött, spelar ingen roll,
torsdan är vikt för orientering
och att i vildmarken springa kring.
 
 
På fredagen blir det fyra timmar simning,
på kvällen är jag på gränsen till svimning.
Lördan är en lugnare dag,
bara en halvmarathon springer jag.
 
 
Sen kommer Herrens vilodag,
då borde väl jag få vila ett tag,
nej då, är det dags för ridning
och sen ska jag mocka hästens spillning.
 
Signaturen "Skoltrött"
 
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: