0 rätt.

 Resultatet av en pappas eller mammas ömma omvårdnad.
 
En elvaårig pojke har under nio månader sedan han slog larm blivit fortsatt misshandlad av sin styv"far". Detta trots att åklagaren under denna tid påmint polisen fyra gånger om fallet. Enligt gällande regler ska fall där barn är utsatta ha förtur och klaras av inom tre månader,något som det havererade svenska rättssystemet inte klarar i nästan 40 % av fallen.
I fallet med den elvaårige pojken hör det till saken att han berättat att även mamman och hans lillebror utsatts för den av vodka och öl stärkte "mannens" misshandel, varför man tycker att dessa starka larmsignaler borde väckt polisen, men det tog alltså nio månader.
Man kan väl bara, återigen, konstatera att vi dessvärre befinner oss i ett land där ordet rättsväsende har mycket litet med rätt ( i ordets alla betydelser ) att göra,särskilt när det gäller barn och kvinnor.
 
Argus kan tänka sig att "mannen" ifråga tänker;
 
Jag är en misshandlande man,
som slår så hårt jag kan,
detta kan jag göra i godan ro,
för ni ska inte tro
 
att polisen gör ett skvatt,
nej,den är alltför tafatt,
för att mot sådant gripa in,
så jag kan lugnt spöa familjen min.
 
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: