Alexander den inte så store.

 Vitrysslands demokratiskt valda ledarskap inför ett sammanträde.
 
Vitryssland, med presidenten Alexander Lukasjenko i spetsen anklagar Sverige för att bryta mot FNs konvention om mänskliga rättigheter.  Ett litet krux i det sammanhanget är att Lukasjenko varit president i landet i snart 20 år och effektivt hindrat ett maktskifte, bl.a. genom valfusk, mediacensur, misshandel och fängslande av politiska motståndare.
 
Argus tänker sig att arketypen för demokrati, Alexander Lukasjenko, funderar; 
 
Visst är jag en demokratisk ryss
även om jag hittar på lite hyss
och mina motståndare ger på truten
så att min regim blir oavbruten,
 
meningsmotståndare ska man hålla kort
och helst av allt föra bort
till någon mörk institution
där kan de sitta med sin opposition.
 
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: