If it wasn´t for bad luck..


En del av kvinnans kvarlåtenskap.


En svensk kvinna har avlidit när hon tog en öl på en bar i Indien.  The Times of India rapporterar att kvinnan, oturlig nog, bara hann dricka halva ölen innan hon dog. Argus vill inte på något sätt förringa tragiken i kvinnans död, men kan ändå inte låta bli att småle åt rapporteringen angående den halva ölen. Händelsen får Argus att minnas B.B. Kings klassiska formulering; If it wasn´t for bad luck, I wouldn´t have any luck at all...

Argus gissar att kvinnan, hinsides ifrån, beklagar sitt öde;

Denna öl blev min sista,
inte trodde jag att jag livet skulle mista,
när jag klev in på denna bar,
törstig som jag var.

Inte ens halva hann jag dricka,
innan jag hinsides måste sticka,
tänk att sluta sina dar,
törstig på en bar.






Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: