What a mess.

 Filmen visar att även svenska lokförare kan brista i uppmärksamhet, denne lyckas göra det genom att ägna sig åt andra, viktigare?, saker än att övervaka tågets framfart mot eventuella hinder.

En amerikansk lokförare har genom att framföra sitt tåg mot rött ljus, förorsakat 25 människors död och att 134 skadades. Det har visat sig att lokföraren var fullt upptagen att skicka s.m.s. och man kan ju inte hinna med allt här i världen. Olyckligtvis/ lyckligtvis, stryk ej önskvärt alternativ, omkom även lokföraren och möjligen sänder han en tanke till händelsen och offren från den plats, osäkert vilken, han nu befinner sig på;


Jag skulle ju bara skicka några sms,

men kolla vilken mess,
för att jag lekte med min mobil,
framstår jag nu som debil.

Det jag vill kolla var,
om mitt lag i ettan låg kvar,
så jag messade min kompis Bill
och 25 människor fick sätta livet till.

1 Magnus:

skriven

Infrastrukturen i USA har sina brister, bl.a. är inte ATC-systemet (som exempelvis stannar tåget om föraren kör mot stoppsignal) utbyggt i lika hög grad som i Sverige.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: