Än sa han si och än sa han så.....

 Försvaret klarar inte att värna Sverige, säger försvarsminister Tolgfors, fast om det är värst mycket att värna kan man ju med Johan Glans fråga sig.

Försvarsminister Tolgfors skriver den 7:e november i DN att försvaret inte klarar att  värna Sverige. Den 20:e november trumpetar han dock i samma medium ut att  vi är redo att försvara inte bara oss själva utan också våra nordiska grannländer. Argus har något svårt att fatta detta, men medger att han finner det fascinerande att leva i ett land där den simpla logiken inte  lägger sordin på politikernas bålda uttalanden.

Kanske tänker ministern ungefär så här, vad vet väl fåvitske Argus;

Jag måste säga till mitt försvar,
att så länge vi har några kulor kvar,
så står vi i fasta uti tron
och släpper ingen djävul över bron.

Om vi så ska slåss på egen hand,
ska vi försvara Danmark, Norge och Finland
och när vi sålunda frälst hela Norden,
ska ärat vårt namn flyga över jorden.
 
Ja, än säger jag si och än säger jag så
och inte vet jag hur det ska gå,
med försvaret av vårt land och rike,
kanske försvinner vi förvirringens gyttjiga dike.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: