Kommer hem och är snäll.

image72 Inget monster?

Den man i Österrike som låst in sin dotter i en källare och våldtagit henne sedan hon ver elva år och blivit morfar till sina egna barn av vilka han brände ett som dog strax efter födseln, hävdar att han inte är något monster. En psykologiprofessor hävdar att mannen står utanför alla "psykologiska förklaringsmodeller", ett påstående som Argus inte är så tvärsäker på att det håller streck längre. I en värld där blådårarna snabbt ökar i antal kommer det nog att gå att hitta "psykologiska förklaringsmodeller" även i detta fall, som om ett antal år antagligen kommer att te sig tämligen alldagligt.

Argus tänker sig att Fritz resonerar ungefär så här ( lätt inspirerad av Lars Ahlin ).

Trots mina djävulska konster,
är jag alls inget monster,
utan en alldeles vanlig karl,
som stillsamt framlever mina dar

i ett lugnt och fridsamt familjeliv
utan bråk och kiv
vadå "psykologisk förklaringsmodell"?
Jag kommer ju bara hem och är snäll.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: