Oh, my Gods!

 En annan församling som inte tar det här med jordfästningar så gravallvarligt.


Danmark, ett land som tidigare visat sig vara religiöst frigjort och nyskapande genom att införa förbön för ett bättre sexliv och avskaffa helvetet, ställer sig åter i fronten när de danska asatroende för första gången på tusen år får en egen begravningsplats.


Argus tänker sig att en av de asatroende funderar ungefär så här;


Förut var jag monoteist,
men det blev i längden trist,
så jag tänkte jag blir proselyt
och provar på en mer månghövdad myt.


Gudar finns det många, men jag tror,

att jag väljer att tro på Tor
och hans frände Oden,
gudar för oss här i Norden.

När jag dör vill jag komma till,
deras möte under Yggdrasil,
tänk att äntligen få säga hej,
till gamle vännen, vanen Frej !

Ett krux med  jordafärden  är ju annars som Kehlog Albran säger;
Inte ens de bästa vänner kan besöka varandras begravningar.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: