Rena pengar.

Dagens litania tänkte Argus inleda med att tacka unge herr Magnus för hans omtanke om Argus välbefinnande. Den är desto mer välkommen eftersom den inte delas av så särsklit många.

I DN läser Argus om Interpols chef som kommer att få sparken efter anklagelser om mutbrott, bedrägeri, pengatvätt och lite annat småfiffel. Denna ulv i fårakläder får vår svenske Folksamchef, som lurat sitt bolag på ett antal miljoner att framstå som en riktig hedersknyffel.

Den förre Interpolaren funderar kanske i följande banor, vad vet väl Argus;

Tja, förr satt man i en vacker stol,
som chef för Interpol.
Men sen tog girigheten över,
jag ville tjäna mera klöver

och eftersom jag är en renlig en
och noga med all hygien
började jag att pengar tvätta
för att med bristen på dessa komma tillrätta.

Apropå pengatvätt finner Argus all anledning att citera David Letterman som säger;

Usama bin Ladins bror har blivit arresterad i Paris för pengatvätt. Jag säger er, det är sånt som kan ge bin Ladin-familjen dåligt rykte. 








Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: