Horror vacui.

En kommersiell TV-kanal ska göra en serie med titeln "I huvudet på Carolina Gynning." Programmet skulle ju kunna bli en bra skräck(horror)film om det absoluta tomrummet(vacui) men risken är väl att materialet räcker lika långt som ett reklaminslag (med ett rejält avbrott för reklam).
 Carolina Gynnings företräden inskränker sig annars till de rent fysiska, vilka Argus dock p.g.a. tilltagande svagsi..(f´låt, svagsynthet ska det vara, Metusalems anm.) (Passa dig! Argus anm.) sett alltför lite av.

Otänkbart är det väl inte att Carolina Gynning rimmar som följer;

Jag är en sexig liten fröken*,
med en imponerande kropp.
Tyvärr är min hjärna tom som en öken,
ja, öde som Sahara är min knopp.

Detta dystra faktum är numer för framgång inget hinder,
jag ska på nytt en lysande stjärna bli,
med ett fett kontrakt som mig binder,
till en satsning på intellektuell lyteskomedi.

* Argus är inte helt övertygad om att Carolina valt rätt substantiv här, men vem offrar inte oskulden för ett rim?

Det är inte utan ett leende på sina (icke silikonfyllda) läppar Argus minns en vacker kvinna som under en diskussion om intelligens undrade ; IQ,vad är det?

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: