En tapper soldat.

ÖB vill sparka en generalmajor som dömts till fängelse för misshandel av sin hustru. Argus förmodar att den tappre militären , i den mån han kan, tänker i ungefär följande banor ;

Varför skall ÖB sparka såna som oss,
vi soldater är ju ämnade att slåss?
För att öva inför nästa   krig,
utmanar jag frugan på envig.

Hon är en lagom fiende för en hjälte som jag,
jag utdelar och vinner lätt slag på slag.
Och när jag nu vunnit batalj efter batalj,
borde jag väl snarast få medalj?

Eftersom denna tappre  krigare och storstilade representant för det manliga könet lyckats avancera ända till generalmajor finns det kanske fog för vad en okänd tänkare säger;
Ju bättre soldat , desto sämre männniska.








Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: