And they´ll do anything for money.

Aftonbladet visar på sin löpsedel en bild på serievåldtäktsmannen Niklas Lindgren sittandes som ett djur i en bur. Tydligt är att tidningen inte skyr några medel i jakten på pengar och att där, som på många andra tidningar gäller vad Burl Ives en gång sjöng "och de gör vad som helst för pengar".
Argus kan tänka sig att Aftonbladets grundare inte bara vänder sig utan roterar i sin grav när han ser vad hans en gång högst respektabla tidning förvandlats till ;

Goddag, mitt namn är Lars Johan Hierta
och jag måste säga att det vållar mig smärta
att se min skapelse göra vad som helst för pengar
och likt en prostituerad lägga sig i vilka som helst sängar.

Den skyr inga medel för att dra in en sekin
och liknar numera mest en latrin.
Ja, den håller idag en sån klass
att den bara duger på utedass.

Så dålig är dess smak
att den hör hemma där bak
och det kan man  förresten
också säga om kollegan Expressen.

Argus ber att få skriva under på vad den danske politikern Bertel Haarder säger ;
Pressen har lagt ett täcke av stupiditet över mänskligheten.


P.S. Argus är medveten om att rimmen hjärta och smärta inte är riktigt rumsrena i de fina litterära salongerna, men befriad från alla former av intellektuellt snobberi som han är går han detta på tvärs samtidigt som han giver det f-n. D.S. 
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: