Tom boll=noll koll.

 

 Förslag; Lättläst på svenska för bandyledare.

 

Flytt av bandyfinalen sågas: ”Idioti”

 

"Bandyfinalerna kan flyttas till i höst.

Det meddelar Svenska bandyförbundet som tillsatt en krisgrupp på grund av coronavirusets spridning.

– Idioti, säger Villa Lidköpings tränare Johan Sixtensson"

  " så det är parodi om det skulle bli så." "– Idioti. Dumheter," DN. 20 03 11
 
Tja, alla har väl inte så mycket i bollen,
att de inser virusets risker,
( kanske svårt så länge man frisk är),
men de som har hjärnan bättre bibehållen,
 
 
kanske kan tänka på längre sikt,
möjligen är denna final i större perspektiv,
inte nog för att riskera liv
nästan allting annat tycks mig vara av större vikt.
 
En eller annan läsare kanske förvånas över min outsinliga diktarförmåga. Här kan jag bara citera min store läromästare; Det är ICKE svårt att dikta, ja, jag skulle rent av säga att det är svårare att låta bli. A:lfr-d V:stl-nd

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: