The Troubleshooter.

 

Lungsjuke Mikael Steen: Jag befinner mig i

moment 22

DN.  20 03 17
 
 "Vi tittar på hur vi ska lösa det också." Försäkringskasan
 
                  The troubleshooter.
 
 
Här står jag och tittar på ett problem,
som så många gånger förr,
och försöker hitta nåt system
att öppna hjärnans dörr,*
 
 
men det vill sig liksom inte,
nej, det står alldeles still,
jag sitter fast i il dolce far niente,**
hur ogärna jag än vill,
 
 
så jag får fortsätta att med hjälp av mina ögon,
lösa varje uppkommet dilemma,
och hoppas att någon morgon,
är både ögonen och alla hästar hemma.
 
*Courtesy Aldous Huxley; There are things we know, and there are things we do not know, and between them are the doors of perception. / Det finns sådant vi vet och sådant vi inte vet och mellan dem finns medvetandets dörrar./
 
** Det ljuva göra ingenting
 
P.S. Några läsare kanske förundras över att min inspiration aldrig tycks tryta. Jag kan bara citera min högt ärade kollega i Grönköpings Veckoblad, A:lfr-d V:stl-nd ; För mig är inspirationen en ren rutinsak.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: