Sans- men inte chanslös.

 
 
 

20-åring dömd till fängelse efter

dödlig biljakt   DN. 20 03 24

 
 

I januari flydde 20-åringen från polisen i en stulen Audi och orsakade en persons död när han kraschade in i ett annat fordon i 180 kilometer i timmen.

Nu döms mannen – som tidigare har misstänkts för över 200 brott – till drygt tre års fängelse.

 
  1. Den nu dömde 20-åringen har tidigare dömts för ett stort antal bilstölder. På en bild hämtad från polisens förundersökning tankar han en stulen Ferrari.
 
 Efter att ha kvitterat ut sitt försörjningsstöd åkte nidingen direkt och tankade sin nystulna Audi.
 
   
 
 
 
Samhället gav mig chans efter chans,
så min kriminella bana gick som en dans,
tills jag en dag tog min kriminella examen,
med att döda en människa som sluttentamen.
 
 
Ett tack till alla som mig stöttat,
och aldrig på mig tröttnat,
deras blå ögon har sett mig bli brottets kung,
och ger mig ännu en chans för att jag är så ung.
 
 
Så jag kan lugnt fortsätta min karriär,
inga sorger vilar här,
värre är det förstås för mannens närstående,
deras ögon betraktar mig nog mer förebrående.
 
Det är inte de onda människorna som gör världen farlig, utan de människor som ser på utan att ingripa. Albert Einstein

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: