Packad.

 

 

 

Så påverkas du av Stockholms coronaläge

DN. 20 03 19
 

Viruset visar på ännu en anledning att inte koncentrera många människor på en liten yta.

 

Ja, här står man och känner sig packad,

liksom en sardin i en burk,*

en situation inte så lyckad,

nej faktiskt riktigt mörk,

 

 

genast nån stackare i bussen nyser,

känns det som en helt olidlig transport,

jag i hela kroppen ryser

och längtar bara bort,

 

till Norrlands folktomma myrar,

där jag kan nysa i ensamhet,

eller är det så att jag redan i feber yrar,

tamefan om jag det vet.

 

 

* Det är att märka att diktaren här begagnat sig av sin peotic licence,poetiska frihet, här och använt det stockholmska uttalet.

 

En eller annan läsare kanske förvånas över min till synes outsinliga diktarådra,här kan jag bara citera min store läromästare; Det är ICKE svårt att dikta, ja, jag skulle rent av säga att det är svårare att inte dikta.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: