Kristi brud.

 

 
Den lede frestaren.

 

Åklagaren yrkar på fängelse för Knutbypastor

UPPDATERAD 12:13 PUBLICERAD 10:55
 

"Allt handlade om att göra Åsa Waldau, av församlingen kallad Kristi brud, nöjd. Annars skulle Jesus återkomst försenas eller förhindras." Tja, har vi väntat i tvåtusen år, så kan vi väl vänta en tid till. 

”November 2001 bjöd Helge ut mig på pizza och förklarade då att han fått veta från gud att jag skulle ”gå hem” för att vara med Jesus”, skriver kvinnan ( Waldau ) i sitt brev."

 

Tja, det är ju inte nån sinekur att vara Kristi brud

och svärdotter till Herren Gud,

men en pizza kan locka vem som helst,

som till detta öde känner sig frälst.

 

 

Så jag tog helige Helges ord ad notam,

när han betalade notan,

ja, sen så blev det ju Herrans liv,

där jag var långt ifrån passiv,

 

 

men Helge var den som åkte in på kåken

och ännu är han av samhället inte förlåten,

det tycker tydligen att det var ett allvarligt brott

som vår gode pastor begått.

 

 

Undrar om Herren också ser allvarligt på mord

begångna i sin lilla hjord?

Hur fan ska en enkel Kristi brud

kunna hålla reda på alla Guds bud?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: