Evig inkomstkälla.

 

 
 
Erfaren debutant.
 
 

Sofia Rönnow Pessah: ”Googlar jag mitt

namn kommer det upp så mycket grova ord”

UPPDATERAD 09:42 PUBLICERAD 05:50   DN. 20 02 15

När ett förlag tackade ja till asylrättsjuristen Sofia Rönnow Pessahs bokmanus blev hon både överlycklig – och panikslagen. Plötsligt insåg hon att hela boken var full av explicita sexscener. Och att folk skulle tro att den var självbiografisk.   

Nu ligger ”Männen i mitt liv” i topp på försäljningslistorna.

– Hade jag vetat det innan hade jag nog varit lite försiktigare, säger författaren.

 

Jag ville skriva en bok, men vilket ämne skulle jag välja?                                                               jag ville förstås skriva nåt som mycket skulle sälja                                                                         så jag tänkte jag skriver om sex                                                                                                         och vad folk tror är alla mina ex.                                                                                                      

Det är ju ett ämne som är evigt intressant                                                                                        och säkert inbringar en och annan slant ,                                                                                          jag måste ju vara om mig och kring mig,                                                                                          om jag, så att säga, ska få nåt på mig och i mig          

              

   Bestsellerlistan är morgondagens gravsten. Det som står överst har ingen chans att överleva. Siegfried Undseld

Courtesy Thore Skogman 

 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: