Abolish Monday mornings and Friday afternoons.

Fortsatt distansundervisning på

Göteborgs gymnasier. DN. 20 08 10

 
 
 
En ung Argus hårt arbetande med sin förkovran, vilket givit  detta häpnadsväckande resultat.

"Kommunens politiker inför nya schemaregler med obligatorisk sovmorgon och begränsad närvaro i skolans lokaler för äldre gymnasieelever. " Den som inte förväntar sig våldsamma protester från eleverna efter dessa drakoniska inskränkningar är en dålig kännare av dagens tonåringar. Speciellt tror jag de upprörs över regeln med obligatorisk sovmorgon.
 
 
Argus minns ( mot all förmodan) sin egen tid som st.st. ( stundom studerande) och tror att många av dagens st. st. helst skulle låta saker gå sin gilla gång.
 
 
Dom säger att vi ska plugga på distans,
men jag säger; Inte en chans!
Sen ska vi slafa varje morron
och inte väckas av våra päron!
 
Nej, jag vill till plugget gå,
skulle må mycket bättre då,
om jag kunde komma försent och skolka,
dessa dumheter kommer att hela min värld urholka. 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: