The Godfather.

 

Grönköpings Gudfader Emil Ruda, Hells Angels Gudfader Thomas Möller och The Real Thing Don Vito Corleone.
 
 
 

Italienska maffian skor sig på coronakrisen.

DN. 20 04 16
 
 
 
"Slösa aldrig bort möjligheten som en rejäl kris erbjuder.
 
Hr Niccolo Machiavelli (1469-1527) Furstekonsult"
 
Grönköpings Veckoblad
 
 
 
I Sverige har ju de motorcykelburna ungdomarna, höll jag på att säga, trots att det numera rör sig om lätt korpulenta medelålders gentlemän, utgjort vår maffia.
Under senare år har dock en ny generation gängstrar visat sig intresserade av att ytterligare s.a.s. maffiosiera landet och axla den fallande manteln.
Så den dag motorcyklisterna parkerar bågen för gott och följer överstemotorcyklisten Thomas Möllers lovvärda exempel och istället för diverse gängsterdåd börjar försörja sig på sjukersättning, behöver vi inte sakna efterträdare.
 
P.S. I den mängd av obeskrivbara extraknäck jag ägnar mig åt ingår att skriva klubbsånger åt diverse föreningar och en av dem tillägnades de motorintressarede gentelemännen;
I like my bike
I like my bike
I like my bike
 
Mer komplicerad än så ville jag inte göra texten, utan föredrog att göra den s.m.s användarvänlig, med hänsyn taget till brukarnas intellektuella utförsgåvor. Den har den har dessutom fördelen att den är sångbar till praktiskt taget vilken melodi som helst, vilken gör den synnerligen lämplig vid större fester, där möjligen akoholhaltiga drycker inmundigas.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: