Björnen sover, björnen sover, inte längre nu.

 

 

 

Yrvakna björnen fångas på film när

den lämnar idet.DN. 20 04 11

Tänk att nätterna ska gå så himla fort
man hinner knappt somna,det är som förgjort,
tidigt på morgonen kommer en jädra tingest
och väcker en när man slumrar som bäst
 
nej tillvaron är inte lätt för en sömnig bamse
men vad hjälper det att på människan bli gramse
hon kan inte låta bli att härja naturen
och ödelägga livet för de vilda djuren.
 
Jag tänker ibland på gamle Nalle Puh,
honom känner väl också du?
Han sussade gott i Christopher Robins boning
och njöt så ostörd av sin söta honing
 
 
de sa att han hade en mycket liten hjärna
inte större än körsbärets kärna
men kanske var han inte så dum ändå
jag tror att han tänkte som så
 
 
tja , människan rumsterar och för oväsen
men hon må väl ändå vara såpass kräsen,
det vill jag faktiskt om henne tro,
att hon inte kackar i eget bo.
 
Ett bevis på att Nalle Puh egentligen hade en  hjärna i paritet med Sherlock Holmes är följande tankegång ; Människor säger att ingenting är omöjligt, men jag gör ingenting varenda dag. Courtesy A.A. Milnes Nalle Puh

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: