Teknikens under och människans blunder.

                                                         
 För komplicerat tekniskt hjälpmedel för socialtjänsten i Malmö,
borde den kanske begränsa sig till detta?
 
Socialtjänsten i Malmö har lyckats med konststycket att under tio års tid skicka hemligstämplade familjeutredningar till en bilverkstad i stället för berörd adressat. I det senaste fallet handlade det om en misstänkt barnvåldtäkt, alltså mycket känsliga uppgifter. Problemet ska bero på att personalen (på tio år) inte lyckats lära sig att när de faxar internt ska de inte slå något riktnummer. Detta måste vara ett mycket svårslaget  rekord i inlärningssvårigheter och allmänfarlig dumhet. Det är oerhört beklagligt säger sektionschefen på infantilsvenska och det är nog tunnsått med människor som protesterar mot detta uttalande.
 
Argus antar att en socialsekreterare i Malmö kan sucka;
 
Teknik tycker jag är svårt till max,
till exempel det här med fax
när jag ska slå ett nummer
känner jag mig som en riktig dummer
 
då brukar jag ta en chans
för alltid hamnar väl faxet någonstans,
kanske hos någon intelligent person
som befordar det till berörd institution.
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: