Brainstorm.

 Huliganer i ett intellektuellt stimulerande åsiktsutbyte om vilket det bästa laget månde vara.Lägg märke till hur effektivt de utnyttjar den kroppsdel de tänker bäst med.
 
DNn.se rapporterar idag om huliganer, de mänsklighetens atavismer som ägnar sig åt slagsmål och förstörelse i samband med framförallt fotbollsmatcher.I och för sig är kanske inte fotboll det bästa sättet att slipa hjärncellerna, men även om huliganeran tycks vara utrustade med det blygsamma mått av intelligens som är utmärkande för flertalet människor,borde de kanske fatta att de binder ris åt egen rygg. Vanligt folk kommer i allt större utsträckning avstå från att betala för att riskera att dras in i ett slagsmål med gorillor och fotbollens status som reklampelare kommer att raseras. Det är svårt att tänka sig att seriösa företag vill förknippas med denna avart av mänskligt beteende. "PEAB sponsrar AIK vars ligister leder med fyra insparkade skallar mot två för Djurgården."
 
Det kanske inte är orimligt att en huligan i ett  sällsynt ögonblick av intellektuell aktivitet tänker;
 
Jag är en riktigt tuff huligan
som härjar ute på stan
(det är det enda jag duger till
för min hjärna står praktiskt taget still.)
 
Men att sparka sönder en hjärna är inte svårt
bara man sparkar tillräckligt hårt
ett resultat som till och med jag kan uppnå
om jag använder alla min hjärnceller d.v.s. båda två.
 
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: