What a mess!

 Simultan på stan?
 
Sverige ska, som förmodligen ett av de sista länderna där majoriteten av befolkningen (ännu så länge) är läs och skrivkunnig, förbjuda smsande bakom ratten. Olycksfallsrisken vid smsande ligger enligt studier på ungefär samma nivå som den gör om en person kör rattfull. 
- Vår utgångspunkt är att det finns vissa saker, som att smsa, uppdatera Facebook eller twittra som bör förbjudas vid bilkörning. Konstigare än så är det inte, säger trafikutskottets ordförande och inför detta senkomna konstaterande av det självklara är det väl bara att kapitulera.
 
Nåja, oskicket är s.m.s.(som man säger, inte short message service) äntligen förbjudet, men Argus kan väl tänka sig att en och annan kommer att sakna möjligheten och utbrista;
 
Jag är så väldigt  simultan
och som person så spontan
att jag gärna vill kunna messa
även om jag måste pressa
 
andra  till nervsammanbrottets brant
oj, där går gammal tant
hon får väl  hoppa upp på trottoaren,
medan jag kollar upp svaren.
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: