Mycket vill ha mer.

 Vanliga meddelanden från SJ.
 
SJs styrelseordförande Jan Sundling, som i kraft av sitt ämbete är ansvarig för att de svenska tågen går och att de går enligt tidtabell, i vilka avseenden han som bekant brister något, har fått  lön både från Näringsdepartementet och styrelsearvode för sina (björn)tjänster för SJ. Detta strider mot lagen, en tjänsteman vid ett departement kan inte få både lön och styrelsearvode. Som lök på laxen har Sundling fått arvode från ytterligare två statliga styrelser.Sammanlagt har han fått 570 000 kr årligen för sina styrelseuppdrag plus lönen från Näringsdepartementet.
Efter att ha brutit mot lagen säger sig Sundling inte veta hur han ska ställa sig till ett krav på återbetalning, en inställning som visar på girighet och likgiltighet för regler och moral samtidigt.
För att gjuta olja på vågorna hotar dock Sundling, tydligen med en fullständig brist på självkritik, med att han vill vara kvar som SJs ordförande.
 
Man kan kanske tänka sig att följande tankar rör sig i Sundlings huvud;
 
Tja, tågen de går när och om de vill,
men ofta står de still,
trots detta lyfter jag min lön,
en ordning som är väldigt skön
 
men mycket vill ju gärna ha mer,
så därför jag er alla ber,
ha överseende med mitt lilla båg
och försök gissa ankomsten för nästa tåg.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: