Gift på talibanska.


 Familj där kvinnan lyckats föda en son och räddat livhanken tills vidare.

En bra bit in på 2000-talet fortsätter människor att under religionens beskyddande täckmantel av idioti utföra handlingar som knappast djur skulle vara kapabla till. En afghansk kvinna och hennes son dödade svärdottern/makan, för att hon födde en dotter istället för en son.
Maken som tydligen tillhör talibanerna, vilket möjligen kan vara en förklaring till men knappast någon ursäkt för, hans bestialiska beteende, är fortfarande på fri fot. Snart räknar men med att alla utländska styrkor ska ha lämnat Afghanistan, vilket innebär fritt fram för de urtidsuppfattningar som representeras av talibanerna.
 
Kanske tänker talibanen ifråga, vad vet väl Argus? ;

Jag är bara en taliban,
men jag blev ilsken som fan,
när min fru, detta spån,
inte kunde föda mig en son.

Så efter ett rungande gräl,
slog morsan och jag henne ihjäl,
där fick hon för sitt svek,
att vara gift på talibanska är ingen lek.





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: