Tjuv och tjuv det ska du heta.

  Klassisk fuskare i klassisk och fristil, Johan Muhlegg.

En student vid Umeå universitet blev nyligen ertappad med 56 fusklappar (ej samer), vilket måste vara något av ett världsrekord i fuskförsök. De studenter som fuskar mest, eller åtmistone ertappas mest, är de juridikstuderande vid Uppsala universitet. Möjligen är detta ingen ny företeelse, vilket kan förklara kvaliteten på dagens rättsväsende.
Ett axplock bland andra fuskare ; Telia blåser med vilseledande reklam kunder på upp till 295 kr/månad, ett bemanningsföretag lurar sina anställda på lönen och kineserna, proffs på området fusk, buteljerar om hemkörd soppa på tomma franska årgångsflaskor.
Fuskare är en välvillig beskrivning på tjuvar av det här slaget, som i en värld där den intellektuella förvirringen är den enda som kan mäta sig med den moraliska, tycks breda ut sig alltmer.

Någon fuskare någonstans, inspirerad av megahiten Torparrock med Sven-Ingvars kanske nynnar ;

 Jag är fuskare jag och jag har det så bra,
 jag behöver sannerligen mig inte förta
 dom andra dom jobbar och sliter och gnor
 medans jag frukten av deras mödor snor
 håhåjaja, håhåjaja, så lätt det är att fuska vareviga dag
 håhåjaja, håhåjaja, så lätt det är att fuska vareviga dag.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: