Snövit.



 Ny partildedare?

Stefan Löfven, socialdemokraternas nye ledare och f.d. svetsare, är enligt en ledamot i verkställande utskottet "ren som snö". Processen, att hitta en ledare med ett fläckfritt förflutet, har tydligen varit mödosam och framtiden får väl utvisa hur rätt, eller fel, ute VU var. Av någon anledning faller det gamla hippiebudskapet, Lita aldrig på nån över trettio, Argus i minnet.

Yrvaken i sitt plötsliga kändisskap kanske Stefan Löfven idag funderar;
 

Nu får det vara nog med strid och split,
nu ska jag svetsa ihop partit.
Ren är jag, precis som Snövit,
bär inte på det minsta skit.

Rätt man tagit över,
nån som partiet behöver.
Vi får väl se hur länge det kan dröja,
innan man också mig kan avslöja.

Alltid hittar väl någon nåt,
även det minsta lilla brott,
för mig kan en liten bot,
växa till ett farligt hot.








Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: