Big, bigger and biggest.

 En gammaldags blygsam Big Mac.

Att utvecklingen ständigt går framåt och att människan  använder sin fantasi och, i förekommande fall intelligens, åt att ständigt uppfinna och konstruera  nya nyttigheter för att föra oss ännu ett steg närmare lycksalighetens rike bevisas inte minst av hamburgarnas evolution. Från de ynkliga små Big Macarna, har utvecklingen nu, via burgaren Atlas nått fram till skapelsens krona bland burgare, Belly-Bruisern som med sina modiga 22 kilo lär kunna tillfredställa den mest hängivne gourmand.

 Den något mer potenta Atlasburgaren, ett viktigt steg i västerlandets försök att äta ihjäl sig.

Argus tänker sig att den hängivne burgerslukaren funderar;

De säger att man blir fet av Big Mac,
men det tror jag är bara snack
och vem vill förresten vara smal 
och utan burgare lida helvetiska kval

vill man äta sig riktigt mätt,
får man väl stå ut med lite fett,
tacka vet jag mitt happy meal,
det kallar jag kulinarisk stil!




 Toppen ( hitintills) på näringskedjan.

Apropå hamburgare är det David Letterman som Argus inte kan underlåta att citera;
En restaurang i Florida serverar en hamburgare som kostar hundra dollar. Inkluderat i priset får du också en liten mössa med texten, " Jag är en idiot."
  


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: