Skyggare kan ingen vara.

image7    Ett av jordens mest sällsynta djur, dvärgflodhästen, har fångats, lyckligtvis bara på bild. Denna småväxta variant av flodhäst är mycket skygg, vilket är ett klokt förhållningssätt om man skall överleva på en planet som (över)befolkas av den mordlystna arten Homo Sapiens som med nuvarande takt kommer att ha utrotat 37 % av alla arter av djur och växter på jorden till år 2050.

Möjligen funderar den lilla flodhästen ungefär så här;
 
Jag är en liten flodhäst,
vilket nog är bäst,
då utgör man ett mindre mål,
för kulor utav stål.

För att känna mig mera trygg,
är jag dessutom väldigt skygg
och håller mig utom syn och skotthåll,
vara men inte synas är min paroll.

Nej,skyggare kan ingen vara,
i Guds lilla flodhästskara,
än Hexaprotodon liberiensis,
en liten häst, men vis.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: