Fult.

 Bildsköne Karlsson i en av sina prominenta musikvideor(s?).

Ett smolk i den glädjebägare som de olympiska spelen annars utgör, är de kinesiska värdarnas fiffel med den flicka som sjöng vid invignigen, men inför Tv-sändningarna byttes ut mot en annan som, enligt kineserna, såg bättre ut och därför fick mima framför kamerorna. I Sverige har vi som bekant inte riktigt samma njugga inställning till personer som inte ser alldeles perfekta ut. Med tanke på Bert Karlssons flitiga framträdanden i mediet, skulle man kunna tänka sig att vi bekände oss till en ungefär motsatt princip ; ju fulare desto oftare i TV.

Argus tänker sig att den lilla flickan som sjöng nynnar;

Någon skönhetsmedalj kunde jag inte vinna,
så därför fick jag försvinna
och ersättas av någon med större behag,
en som är vackrare än jag.

Men jag har kvar min underbara röst,
en fantastisk och vacker tröst,
för en liten flicka i det stora Kina,
som ändå är vackrast för de sina.

Den lilla flickan får väl säga som sin landsman Konfucius; Alla har sin skönhet, men det är inte alla som ser den.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: