A White Christmas eller Argus saltat sobrius.

Så infaller, äntligen!! , tänker barnen, den dag som de sett fram emot och längtat efter sen Julkalendern började, vilket är en lång tid med ett barns mått. Tyvärr kommer alltför många barn att få uppleva en tragisk helg beroende på den ene eller båda föräldrarnas alkoholmissbruk. Utan att vara psykolog kan man anta att såna upplevelser sätter sina spår.

Argus har med anledning av ovanstående och inför kommande avgivanden  av nyårslöften på uppdrag av föreningen WC (White Christmas) följande glödande nykterhetsappell;

Ibland suger det så förbenat
efter en pava renat.
Men aldrig mer får suget mig på fall,
nej aldrig mer ska jag bli knall.

Aldrig mer en Aguavit
(eller någon annan sprit)
Nej, jag ska leva vit som snö
tills den dag jag ska dö!

Se, Argus dansar nykter kring granen,
i en lycklig ring med barnen!

Gören I likaledes och en God Jul till er alla!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: