Sopor.

76-åriga Astrid har ställts inför rätta därför att hon lämnat en uttjänt stekpanna utanför en återvinningscontainer. Stekpannan var för stor för  att få in i containern. En närvarande soppolis spanade in Astrid och polisanmälde henne istället för att hjälpa henne. På en fråga under rättegången om det inte varit naturligt att  erbjuda den gamla kvinnan hjälp svarade soppolisen ; Det kan tyckas så, men det gjorde jag inte.

Argus tillägnar denne nitiske representant för lag och ordning följande rader;

Ja , en riktig soppolis är jag
och håller benhårt på den lag
som säger att alla måste hålla rätt på skiten
och ingen förseelse är för liten

för att inför domstol dragas
så att böterna betalas
jag är inte här för att hjälpa en gammal tant,
nej jag är lagens nitiske representant.





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: