Byten.

Aftonbladet skriver i en rubrik " En kyss kan vara livsfarlig." vilket påminner Argus om anekdoten om Marilyn Monroe som lär ha sagt ; " De säger att man får 400 000 nya baciller varje gång man kysser någon , men å andra sidan blir man ju av med lika många."

 

En annan historia med Marilyn Monroe involverad är den klassiska ,där hon säger till Albert Einstein ; " Tänk om vi fick barn tillsammans och de fick mitt utseende och er hjärna!" Varpå Einstein snabbt replikerar ;  " Ja, men tänk om de fick mitt utseende och er hjärna." 

 

Med tanke på att baciller kan variera i farlighet och att utseende och intelligens väger lite olika , måste man konstatera att en del byten kan vara riskabla (man vet vad man har , men inte vad man får ) och andra inte särskilt rättvisa ( jag är tjock , du är dum , jag kan banta. )


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: