Håkan Bråkan.

 
 
 
 
 
 
 
 Skulle du köpa gurkburken av denne man?
 
En skola i Västervik har startat ett företag som ska importera dadlar från Algeriet. I den pågående kampanjen för produkten har eleverna valt Håkan Juholt som affischnamn, vilket visar att eleverna, åtminstone när det gäller PR,fortfarande har en hel del att lära.
Argus som, som bekant, är hart när oändligt gammal, minns bilden på en genomfalskt leende Richard Nixon med tillhörande,retoriska, fråga ; Would you buy a used car from this man? Förmodligen ligger Juholts förtroendekapital och reklamvärde på ungefär samma nivå.
 
Smickrad över erbjudandet tänker kanske Håkan Juholt;
 
Tja, i politiken gjorde jag skandal
jag var ett riktigt uselt val
men tydligen kan jag ändå välja
att med reklam försöka sälja
 
viktiga produkter, som till exempel dadlar,
och till hushållet få in några sedlar
så att jag kan betala mat och hyra,
saker som, när man batalar dem själv, är j-gt dyra.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: