The wild and crazy west.

Nödvändig accessoar i USA?
 
I USA demonstrerade igår människor mot de striktare vapenlagar som president Obama vill genomföra. Med tanke på de många skolskjutningar, den senaste med 27 dödade och andra illdåd utförda av blådårar utrustade i enlighet med "The second amendment" förfaller detta underligt. Ju fler vapen som sprids, ju fler kommer, förr eller senare, att användas och några garantier för att den som använder vapnet är någorlunda frisk å huvudets vägnar ges inte.
"-Om vi ska ha ordning behöver vi goda människor med vapen",  sa en demonstrant. Problemet är bara att veta vilka dessa är och sen be och hoppas på att de kommer att fortleva sina liv i filantropisk anda. 
Tre vapenmässor hölls samtidigt med demonstrationerna varvid fem människor skadades eftersom vapen avfyrades av misstag, vilket visar att det finns ett annat hot som man inte får glömma i sammanhanget nämligen klantskallarna som kan ställa till med vad som helst när som helst.
 
Möjligen kan en beväpnad olycksfågel i USA "tänka" sisåhär;
 
Utan min laddade pistol,
känner jag mig inte cool
men med den är jag lugn och fin,
en känsla av trygghet så genuin.
 
visst har det hänt ibland
att min något darriga hand
råkat trycka av ett skott
detta dock av misstag blott
 
så som jag sa till min bror
innan han till himlen for
no hard feelings, just an accident,
ett litet missöde som tyvärr har hänt.
 
 
  

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: