Spring för livet!

 Mr Singh ses här avvakta i mitten av fältet för att så småningom lägga på en av sina fruktade rökare.
 
Den snart 102årige brittiske maratonlöparen,Fauja Singh, funderar på att lägga löparskorna på hyllan efter nästa lopp. Han började sin karriär när han var 89, men har trots den något sena debuten alltså haft en karriär på tretton år.  Det är inte utan att Argus, själv gammal maratonlöpare, (med betoning på gammal, Metusalems anm.) känner beundran för den gamle kämpen. Han tänker nu ta det lugnt och varva ner med fyra timmars löpning om dagen.
 
Argus eget idrottande inskränker sig numera till ivrigt påhejande av svenska deltagare i diverse engagemang från soffmiljö samt en och annan promenad till livsmedelsbutiken, allt enligt hans nuvarande veckotidningsråd ; Ät dig slank och vila dig i form.
 
En liten tröst finner han dock i Thomas Alva Edisons, för alla slöfockar,bevingade ord;
Våra ben har vi fått för att vi ska kunna förflytta våra hjärnor. 
 
Mr. Singh kanske funderar under loppet gång;
 
Undrar varför jag springer mil efter mil,
när det är så bekvämt med bil?
Men nu har det så att säga blivit rutin,
att känna hur varje endorfin
 
som finns uti min gamla kropp
liksom stiger till min knopp
och får mig att känna mig ung igen,
vila får man väl nog av sen.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: