Kommer hem och är snäll.

 Hårt hållen kvinna tio minuter efter mannens hemkomst från jobbet.
 
179 barn i Sverige har fått sin mamma ihjälslagen av sin man eller exman sen år 2000 och 33 bevittnade mordet.  21 barn har, otroligt men sant, pappan som vårdnadshavare. I länder med ett friskare rättssystem innebär ett sådant mord att pappan automatiskt blir fråntagen vårdnaden om barnen. I Norge och Finland är FNs barnkonvention en del av lagen, men så är inte fallet i Sverige.
 
En hustrumördare kanske funderar så här;
 
Barnens mamma har jag slagit ihjäl,
men ungarna älskar jag av hela min själ.
Dem ska jag skydda varje dag
och aldrig ge ett slag.
 
( Om jag  inte härsknar till  förstås,
  för då är jag beredd att slåss, 
  när det gäller familjen ska man inte vara vek,
  nej, familjeliv är ingen lek.)
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: