Pang på.

 Polisman Kling på älgjakt.
 
366 svenska poliser har inte klarat skjutprovet de senaste 18 månaderna och 205 sköt så illa att de tvingades lämna in tjänstevapnet. Den senaste kända  incidenten inträffade i samband med ett rån på Östermalm i Stockholm, när en polis avlossade tolv skott varav tio träffade ett gym, lyckligtvis utan att träffa någon. Detta turliga faktum var mest beroende på att människorna på gymmet hade sinnesnärvaro nog att kasta sig ned på golvet. Polismannens agerande påminner lite om  Wild Bill Hickock som trodde på ordentliga salvor enligt parollen; alltid träffar någon kula.
 
Kanske funderar konstapel Kling ungefär så här;
 
Jag fyrade av och kände mig så grym,
tyvärr råkade jag  träffa ett gym.
Men pangar man på som Vilde Bill,
får man räkna med lite spill.
 
Så ser ni mig sikta, för säkerhets skull,
släng er på marken genast omkull.
Jag vill ju inte skada er,
det är bara det att jag så taskigt ser.  
 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: