När bröllopsklockor ringa.

 Katolsk präst på date.
 
En engelsk kardinal anser att den katolska kyrkan bör avskaffa kravet på celibat för prästerskapet. Hans främsta argument verkar vara att det visat sig svårt för många präster att klara av detta påbud.Med även blygsam kännedom om den mänskliga naturen får man nog tillstå att han har en poäng där. Kardinalen är dock motståndare till äktenskap mellan homosexuella men inom denna grupp verkar ju prästerskapet löst formen för samlevnad på ett annat sätt.
 
En, något yngre, företrädare för religionen kan, i väntan på nya regler, kanske utbrista;
 
Nej, nu j-r ska jag gifta mej
med en riktigt läcker tjej,
jag känner hur testosteronet pockar på
och vad kan jag sätta emot då,
 
naturen måste nog ha sin gång
så nu ska klockorna slå, ding-dong
hittar jag bara en brud som vill nappa
kastar jag min svarta kappa.
 
 
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: