Hej hå, hej hå, till gruvan nu vi inte gå.

 Denna morgon var skiftlagets ordinarie instämplare för trött att fullgöra sin plikt mot jobbarkompisarna så hans fru fick rycka ut.
 
20 underhållsarbetare vid LKABs gruva i Kiruna har blivit ertappade med att ha satt fuskstämpling i system, en arbetare stämplade in hela sitt skiftlag som låg hemma på soffan och njöt sitt op´f´låt otium ska det vara. Även om detta tillvägagångssätt lämnar en del i övrigt att önska när det gäller yrkesheder, visar  det på en lika sen som välkommen utjämning av fuskandet till alla samhällsnivåer.
 
Med en sänkning av gränsen för betygssättande i skolan öppnas dessutom ny möjligheter för våra ättelägg att tidigt introduceras i det svenska fuskandet, fullt i enlighet med Earl Weavers uppmuntrande ord; If you know how to cheat, start now.
 
Orimligt finner Argus det inte att en fuskande gruvarbetare tänker, påtagligt inspirerad av Gunde Johanssons ovärderliga bidrag till världskulturarvet, Tôrparvisan;
 
Jag är jobbare jag
och jag har det så bra
jag ligger på soffan vareviga dag,
för kompisen min han stämplar ju in
och jag stannar hemma hos gumman min
 
Håhå jaja håhå jaja
så skönt det är att slippa jobba ida
håhå jaja håhå jaja
så skönt det är att slippa jobba ida.
 
 
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: