Bärs över gränsen.

 Smugglaren visar för en beundrande omvärld upp resultatet av flitigt inmundigande av öl.
 
En ölsmugglare som fastnade i tullen med 2400 liter " i bagaget" friades av tingsrätten i Helsingborg som ansåg det troligt att drickat var för eget bruk och inte skulle säljas. I Hovrätten fälldes han dock, eftersom rätten noterat att utgångsdatum för ölet var om 10 månader. Tydligen kan Hovrätten räkna, för om mannen skulle konsumerat denna mängd under denna tid hade han behövt hälla i sig 8 liter om dagen, en nästan omänsklig prestation för vilken ölälskare som helst.
 
Sörjande sitt förlorade öl tänker smugglaren kanske;
 
Jag köpte nåra liter för egen del,
det kan väl inte vara fel?
Jag tänkte alltihopa svälja
och inte en droppe sälja
 
för jag vill så gärna se min mage växa
men nu har jag lärt en läxa,
det blir ingen tillväxt på magen,
om jag inte följer lagen.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: