Tempus fugit.

Klockan är tjugo i, frågan är bara vad.
 
Ett tidens(sic) tecken så gott som något på den  rådande tankeskärpan,är att Sveriges mest betittade klocka, den på Stockholms central, ändrades så att den visade rätt tid kl.16 00 på eftermiddagen istället för 02 00 på natten. Detta är en skillnad som t.o.m. i Trafikverkets ögon borde vara så att säga iögonenfallande, eller som en taleskvinna för verket säger; Man kan väl säga att det är lite pinsamt att tiden inte hänger med och visar rätt. Detta yttrande får vid lite eftertanke en lätt surrealistisk ton, som inte är obekant i samhället numera.
 
Argus tänker sig att clockmastern, som titeln numera förmodligen lyder, funderar;
 
Ur led är tiden,
sned och vriden
och jag ska ställa den rätt
en uppgift inte så lätt
 
man måste hålla reda på dag och klockslag
och sånt klarar inte jag
jag är en mera bohemisk natur
och gillar inte fasta tider och exakta ur
 
men jag tänkte att SJ kör ju llte hipp som happ
så när jag där fick ett napp
var jag inte sen att slå till
för där kan ju klockan vara vad den vill.
 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: