Medhjälparen.

 Hjälpmedel tillhandahållna av icke ovilliga, eftersom de inte vetat om det, skattebetalare.
 
En kvinna med adress rättspsyket i Sunsvall har lurat av en 91-årig kvinna alla hennes besparingar.Som verktyg i denna föga ärofyllda verksamhet har hon använt sig av telefon och dator med internetuppkoppling som beredvilligt tillhandahållits av staten.Detta trots att hon flera gånger straffats för just denna typ av brott.
En normalt fungerande institution skulle väl annars kunna tänkas tillämpa en viss försiktighet när det gäller förfogandet över verktyg, så att t.e.x. tillgången på yxor begränsades till ett minimum för notoriska yxmördare.
 
Funnes det någon form av rättvisa vore det väl inte mer än rätt att staten för sin till idioti gränsande försumlighet betalade den lurade kvinnan ersättning för förlusten samt skadestånd,men med tanke på det blygsamma mått av   omsorg den svenska staten brukar visa brottsoffer framstår detta inte som särskilt troligt.
Bedragerskan har nu dömts till fortsatt inlåsning och det återstår att se om staten i fortsättningen lika generöst kommer att stötta hennes verksamhet. Gott om tid att fundera har hon i alla fall,
 
Min verksamhet blir ganska lätt,
med hjälp av telefon och internet,
om detta jag inga bekymmer mig gör
ty hjälpmedel står staten för
 
På så vis blir inte straffet så hårt
för det är ju inte särskilt svårt
att med min dator (av märket Dell)
fortsätta bedra från min cell.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: