Bom.

Summan av tankemöda hos försvaret, där tyvärr summan blev fel.
 
Att det svenska försvaret har så dålig ekonomi att det knappt existerar längre är väl bekant för de flesta. En bidragande orsak till detta kan vara att försvaret har vissa problem med att betala sin räkningar.En faktura på 15 000 kr betalades med 86.7 miljoner kr., vilket lyckligtvis upptäcktes av riksrevisionen.En annan faktura, på 145 000, skulle betalas med rätt belopp men i fel valuta, euro istället för kronor. Som tur var hindrade en annan brist i systemet att utbetalningen genomfördes, vilket visar att militären står över den logikens lag som gäller för oss andra, där två fel inte blir ett rätt.
 
Möjligen tänker någon till ekonomiansvarig kamouflerad soldat;
 
Ekonomi var aldrig min starka sida,
jag ville ut och strida
men här lever vi ju i fred
och jag fick inte följa med
 
och slåss mot talibaner
för mig gjorde man andra planer
jag utsågs att sköta ekonomin
så nu sitter vi med vårt tomma kassaskrin.
 
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: