Military intelligence.

Förmodligen för att överhuvudtaget kunna få några ,har försvarsmakten besluta sänka de redan idag blygsamma kraven på sina rekryter. Det ska i fortsättningen räcka med godkänt betyg från grundskolan i engelska, svenska och matematik för att få bli soldat. För den som inte klarar eller orkar ta sig igenom gymnasiet, ett snart grundläggande krav på den övriga arbetsmarknaden, återstår alltså en militär karriär. Ännu sannare än förr lär Grouch Marx konstaterande; Millitary intelligence is a contradiction in terms,bli.


Argus tänker sig att en framtida soldat, i den mån hans hjärna tillåter sån verksamhet tänker;

Jag är en ung rekryt,
i skolan hade jag inget flyt,
så jag får tjäna vår stat,
som en mindre vetande soldat.

Nu hoppas jag på evig fred,
så att jag inte behöver vara med,
om något läskigt slag,
utan får träna ett, två, ett, två, dag efter dag.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: