Doktor Kvack II

 Kvalificerat hjärnkirurgiskt ingrepp.


Det viktiga arbetet att utreda kalgomål från patienter flyttades 2011 från Hälso- och sjukvårdens ansvarsnämnd till Socialstyrelsen, vilket resulterat i att antalet läkare som riskerar avstängning har halverats. 2009 anmäldes 88 ärenden och 2011 hade siffran sjunkit till 27. Orsaken ska enligt DN vara att Socialstyrelsen inte "hunnit med" att ta hand om anmälningarna, något man möjligen borde ha tänkt på och avsatt resurser för innan förändringarna,med tanke på att antalet fall minskat med 69% på två år och nästan ingen människa i hela vida världen tror att kvaliteten på läkarna skulle ha förbättrats med samma procentsiffra.
 Det är väl bara att hålla med Aud Sjökvist som på infantilsvenska säger ; Det är jätteallvarligt om någon läkare som borde stoppas inte blir stoppad.

Argus antar att en läkare som jobbar kvar i vårdsvängen trots ett antal tabbar tänker;

Tja, en och annan patient har väl för mig dött,
men mänskligt liv är ju sprött,
och kommer någon levande till denna klinik,
finns risken att han lämnar den som lik,

för på mig får de aldrig stopp,
hys därom inget hopp,
så länge jag lever ska jag operera
och riskera livet på flera.



 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: