Abbe, the top cop.

  Abbe, njutande en stunds opi, f´låt otium ska det vara.


Eftersom världen numera befinner sig i ett tillstånd som är bortom all satir, hade Argus, i princip, beslutat sig för att upphöra med dylika skriverier. Hans inställning till principer är dock, i likhet med många politikers, av samma flexibla slag som Groucho Marxs
; Detta är mina principer, de rubbar jag inte på och gillar ni dem inte, har jag andra. Avhålla sig från att skriva en hyllning till narkotikaspanaren Abbe,5, var det dock Argus som var oförmögen till.

Abbe, som i mera officiella sammanhang skall kallas Megadroms Abbot-Ale, har enligt DN på ett år spanat upp narkotika till ett värde av 54 miljoner kronor som våra baltiska vänner,via Stockholms frihamn ( som inte är så fri som balterna möjligen "tänkt") omtänksamt nog, velat berika oss med.
Med denna insats har Abbe antagligen gjort mer för att skydda invånarna i landet än vad ett oräkneligt antal , i drift betydligt dyrare, mänskliga poliser åstadkommit under samma period.

Utan är vad det inte är att Argus tycker Abbe gjort sig förtjänt av ett stort antal köttben och följande homage :

     En flitig narkotikahund
     erbjuds sällan en lugn stund,
     knark kommer det bara mera och mera,
     från dem som inte har något annat att exportera.

     Men den som på en stor del lägger beslag,
     är ingen annan än jag,
     trots detta är min lön ganska så klen,
     i bästa fall ett smarrigt ben.    

    Åter kan Argus konstatera vad alla vet, hunden är människans bästa vän och vad ingen vet, vad människan har gjort för att förtjäna denna vänskap.
     
     
           Abbe, med den polis han har vårdnaden om.          

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: