Festlig fotbollsfest för fanatiska fans.

 Festlig fotbollsfest på stan på skattebetalarnas bekostnad.

Regeringen har, sent omsider, beslutat sig för att försöka göra något åt fotbollsvåldet och Brå presenterar en utredning vars slutsats att huliganismen måste ses som organiserad brottslighet och åtgärdas därefter. Det är bara för Argus att gratulera till denna nyvunna insikt och tillönska myndigheterna större framgång i denna nya kamp för att  göra samhället beboeligt för mentalt sundare människor. En annan åtgärd vore ju att låta klubbarna stå för 100 % av kostnaden för polisinsatserna.

Argus kan i sammanhanget inte underlåta att delge en trängtande omvärld några visdomsord från en av Oskarshamns intellektuella giganter. Mats Larsson, som, mot all förmodan, inte har något emot att framträda med namn. Tiilfrågad om han är rädd för att gå på fotboll svarar denne fullblodsgentleman;

Jag har aldrig slagits på en fotbollsmatch, eller jo det har jag visst det förresten. En gång. Jag slog till min fru när hon höll på att jiddra med sin telefon istället för att kolla på matchen. Antingen är man på matchen och då kollar man på den eller så sitter man någon annanstans och jiddrar med sina sms och skit. Men man gör inte både och. Det blev hon varse, fy fan vad jag klippte till henne.

Kämpar myndigheterna mot en sådan mental kapacitet är det möjligt att kampen kan bli alltför svår.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: