En dag på galoppbanan.

 I Tyskland har man övergivit den gammaldags piskan och hörsammat Torbjörn Tännsjös dopingfilosofi. Här ses en häst som p.g.a. sin glupande aptit på stärkande preparat döpts till Overdose.

Den (enligt Expressen) kände galoppkusken(?) Per-Anders Gråberg har dömts till avstängning efter att ha piskat en konkurrent, vilket inte är tillåtet ( förmodligen för att konkurrenten kan försvara sig ) i stället för sin häst, vilket är tillåtet ( förmodligen för att hästen inte kan försvara sig ).

" Hon red på mig ( partikelverb i skrift är farliga saker, Argus anm.), säger Gråberg, som hävdar att han aldrig piskat sin konkurrent, ett påstående som något motsägs av att hon har ett decimeterlångt märke på låret.
 
Att man blir sur på sin konkurrent,
är ju väldigt lätt hänt,
jag använde bara lite min piska
för att henne smiska.

Så kan det gå i stridens hetta,
jag säger bara detta,
och vem vet vad jag njuter av mest,
att piska en människa eller en häst?
 Med piskan i högsta hugg.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: